The smell of you

Igår när jag tvättade kom jag att fundera på det där med dofter. Det finns så många man kopplar till olika saker, personer eller händelser. Doften av nytvättat är nog den bästa som finns, alla dagar. Fick jag välja skulle lakanen alltid ha den där nytvättade känslan, handdukar alltid vara varma som direkt ur torktumlaren och det finns en anledning till att jag köpte doften "Fresh Laundry" från Clean. Doftljus kan jag inte få nog av och att kliva in i duschen och stå där länge, länge med massa doftljus tända är bland det bästa som finns. Doften av kanelbullar önskar jag kunde fylla mitt kök varje dag, och jag skulle kunna äta en varje dag om det inte var för hur väldigt onyttigt det skulle vara.
 
Dofter sätter någon slags prägel på minnen och händelser, alla känner väl igen den där doften man först slås av när man går av planet i ett varmt land? Eller som när man går ut första gången på dagen uppe i Sälen, de där dofterna kommer alltid vara speciella. En annan doft jag älskar är den Bala har, inte den där blöt hund-doften så klart men den man känner när hon kryper intill för att sova så nära hon kan på natten. Den doften kommer alltid också vara speciell.
 
Jag kan skriva flera långa meningar till om detta men jag ska plugga tyska nu, det går sådär. Jag vet inte om jag pluggar på rätt saker fast jag har den gamla tentan framför mig, jag är liksom rädd att det ska ändras något i den inför imorgon. Jag ger mig själv så låga förväntningar jag kan, klarar jag den inte denna gången heller är det inte hela världen. För det är svårt att plugga när ALLT känns som repetition fast det inte borde det, för det borde vara mer en känsla av "Jaha, är det så, då förstår jag varför det blev fel på förra!" Och vissa saker känns så, men långt ifrån alla och vem vet, kanske långt ifrån tillräckligt. Men mer än sitt bästa kan man inte göra! Pluggmode on i några timmar till, sen ut och äta med vänner innan jag och Bala kryper ner i sängen och gosar till det ordentligt!
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0