The glass passenger

Idag är en sån där dag som inte riktigt går rätt. Tentan imorse var svår, svårare än den jag kuggade vilket inte tyder på sådär lovande resultat. Min sömn i natt existerade i stort sett inte så jag är helt åt fanders trött och nu har jag försökt få tag på biljetter till OneRepublic i Köpenhamn istället för i Stockholm (ja, det suger att konserten har blivit flyttad så vi måste krångla till det här) men den himla danska sidan vill inte samarbeta med mig. Så idag kan man tycka att jag borde vara bitter. Och det är jag nog, lite MEN: jag har fått mig en powernap, sett serier i soffa hela eftermiddagen (och detta med Bala på magen) och jag tänker inte göra något vettigt mer på hela dagen. Nivån på min effektivitet idag är ungefär den här: jag gick precis ut på en promenad med Bala i pyjamasbyxor. Hur skönt? Och för övrigt såg jag en serie vid namn Chicago PD som är helt färsk och jag kan bara säga som så här: SE. Den var bra, otroligt bra, jag satt med munnen formad som ett O halva första avsnittet. Inte många serier som lyckas med det under pilotavsnittet.
 
Men från serier till musik! Malin skickade (och påminde mig) om låtar av härliga Rooney som vi lyssnade på massor förr, och detta rev ju upp massor av minnen! Nu vill jag hitta min laddare till min iPod, ladda upp den och lyssna på all musik om funnits i den sedan.. ja 2006? Kom på något sätt över Jack's Mannequins album från 2008 som jag ska nöta i dagarna och slås av hur sjukt det är att vissa låtar från det albumet spelar jag fortfarande och tröttnar aldrig på, så här 6 år senare! Switchfoot ska vi inte ens börja med, de har funnits med länge! Som ni kanske förstår är musik som syre för mig, jag lovar er ett inlägg om just musik en dag framöver, om ni nu vill läsa det!
 
Jaja, nu ska jag plåga mina sprickor i fingrarna (jag inte visste att jag hade) med lite handkräm och sen äta. Ciao bellas!
 
Så här har det sett ut idag, hur gosigt som helst.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0