Life is a rollercoaster

Jag har aldrig tänkt på hur bra det där stämmer. Livet är en bergochdalbana, det har jag verkligen fått erfara. Idag har varit ett bra exempel på det. Jag har varit lite nere, jag har verkligen svårt för det här med att behöva säga hej då till Bala imorgon. Jag vet ju bara hur svårt det var förra gången och då visste jag att det var mindre än en månad tills jag skulle träffa henne igen. Den här gången är det mer än sju. Och jag vet inte alls hur mycket jag faktiskt kommer att få träffa henne sen. Kanske inte alls. Och därför var jag så glad när Lisa svarade att hon och Robin kilar över en stund ikväll, de där två är riktiga energiknippen som gör mig glad och det behövs. Men när jag sitter här och grejar ringer helt plötsligt två till glädjespridare. Mina kusiner Siri och Melker. Jag blev så glad, de ville prata lite, se min lägenhet, vinka till Bala och jag försökte med Siris hjälp få Melker att förstå att jag inte bor med mina föräldrar och att min lillebror inte heller gör det. Det var lite knepigt att förstå men jag tror det gick in ändå. Och sen fick han se min dator som han ville och efter ett tag utbrister han "Det är något fel på dig" och jag och Siri skrattade högt och när vi sa hej då hade jag tårar i ögonen av skratt och glädje och det var skönt, så skönt att de ringde och muntrade upp mig och nu går jag på en ordentlig energikick, skönt!
 
Nu kikar jag på Junior Masterchef, ett nytt favoritprogram och snart kommer Lisa och Robin som sagt över på avsnitt två för dagen och sen ska jag sova med Bala så tätt intill mig jag bara kan. Imorgon går tåget för henne och Valle vid tre, fram tills dess är hon min. Sen är det 227 dagar kvar tills jag ser henne igen. Vet ni? Det är lång tid, men jag har bestämt att inte tänka på det, jag ska se det mer som en lång julkalender. Och vilken serie passar bäst då? Vänner så klart, från och med imorgon ska jag se ett om dagen tills jag ser henne igen. Och då kommer jag inte hinna igenom alla!
 
Nu får jag stänga ner, Lisa och Robin kommer när som helst! Ciao!
 
Jag älskar dig så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0