50 shades..

Jag kunde inte låta bli rubriken! Men i vilket fall som helst, det här med 50 saker som svävar omkring i cybervärlden verkade ju onekligen intressant så jag tog mig tillfället i akt och skriva ner min egen lista. Det var skitsvårt i början! Men här är i alla fall 50 saker ni kanske inte vet om mig, go for it! 
 

50 saker

1.       Jag är rädd för tandläkare.

2.       Jag målar naglarna runt två gånger i veckan.

3.       Jag är duktig på att skjuta upp saker men ändå lyckas hyfsat bra med dem.

4.       Jag har blivit mer ”uppleva”-sugen sedan jag började på universitetet.

5.       Jag är egentligen riktigt bra på språk men har i höst inte orkat anstränga mig så min tyska ser sämre ut än vad den är.

6.       Jag har sedan jag flyttade till Kalmar haft tre cyklar. En gjorde Valle sönder, en blev stulen, nu är det tredje gången gillt (så fort jag skrev denna mening blev jag genast orolig att den inte står på sin plats i förrådet med dubbla lås, och jag är 30 mil bort..)

7.       Jag har startat kanske fem böcker om mig själv, men de blir aldrig klara.

8.       Jan-aug 2012 var jag på bio cirka 40 gånger.

9.       Jag har sämst immunförsvar men blir sällan så sjuk att jag måste stanna hemma.

10.   Jag har utsett mig själv till språkpolis.

11.   Jag är tidspessimist och kommer i stort sett aldrig för sent samtidigt som jag hatar att komma för tidigt, ibland cyklar jag en omväg för att komma två minuter före utsatt tid istället för sju minuter före.

12.   Jag valde gym enbart för att de har BodyCombat och är nu kär i gymmet och ser det som min andra tillflyktsort.

13.   Jag har extremt svårt att säga nej.

14.   Jag har 31 olika spellistor på Spotify och när jag ska rensa dem slutar det ofta med att jag gör en ny istället.

15.   Jag är 22 och på onsdag ska jag på min allra första begravning. Jag ser det som ett bra tecken att jag gått så många år utan att ha gått på en.

16.   Jag har aldrig firat alla hjärtans dag med någon jag varit tillsammans med (bara ett nästan-firande flera dagar efter) och i år blir inte första gången. Dock är det ju rätt överskattat!

17.   Jag kan inte gå en meter utan musik i öronen.

18.   Jag känner mig snyggast när jag är hemma och lyckas med en frisyr eller sminkning när jag verkligen inte ska på något.

19.   Jag älskar självironi och ser gärna ner på mig själv på ett kul sätt.

20.   Jag har som nyårslöfte att spara mer pengar (aldrig handla på SevenEleven) och se alla filmer på Disneys klassikerlista.

21.   Jag älskar att planera saker och skriva upp saker i kalender och block.

22.   Jag har en låt av Jimmy Eat World som släpptes 2004 som heter 23 som jag alltså har väntat i snart 10 år på att spela 23 gånger på min 23-årsdag. Den är så bra, egentligen inte alls party eller kalas utan rätt lugn, men ändå, 10 år, värt att fira bara det!

23.   Jag springer bäst när jag är riktigt förbannad eller ledsen.

24.   Jag lever efter mottot att man inte slänger bort ett förhållande för att det är dålig timing.

25.   Jag har aldrig behövt söka jobb med ett CV på riktigt vilket gör att jag ser fram emot det på ett konstigt sätt.

26.   Jag är väldigt flummig av mig och önskar att kreativiteten inte hade försvunnit gällande min självironi/flum-bok.

27.   Min lillebror är den bästa människan jag vet och jag vill ha ordet lillebror tatuerat på min arm, men tvekar på om jag någonsin kommer våga.

28.   Jag har en förkärlek för Italien och ett mål med livet är att bo i Italien ett tag där enda sysselsättningarna är att se landet, äta maten och verkligen lära mig språket. Dock klarar jag inte italienare.

29.   Latin är det roligaste ämnet jag någonsin läst och jag vill läsa fler kurser.

30.   Jag har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv efter universitetet.

31.   Jag kan bli besviken om jag missar något på grund av att jag gör något ännu roligare. Ex: jag var besviken över att missa Halloween på grund av Berlin.

32.   Jag har en lång lista med ställen jag vill se innan jag dör.

33.   Och en lika lång lista med saker jag vill göra innan jag dör.

34.   Jag kan inte uttrycka mig som jag vill i tal och överväger varje gång jag vill få något sagt att skriva ett brev till personen istället.

35.   Jag vill ha ett eget företag och kunna säga ”jag jobbar hemifrån idag”.

36.   Jag har nog flera tusen jag skulle kunna casha in från folk för att jag aldrig orkar kräva tillbaka de där småsummorna som folk är skyldiga mig, det är dock en del av mitt nyårslöfte!

37.   Jag älskar att skämma bort folk.

38.   Jag äter rå potatis med salt.

39.   Jag har extrem koll på datum och kan lista ut vad för dag ett datum var och med stor sannolikhet också räkna ut vad jag gjorde den dagen om någon ber mig, bra om jag skulle hamna i förhör kanske?

40.   Jag glömmer i stort sett aldrig vad folk sagt till mig när det är något som gjort mig glad, överlycklig, förbannad eller rent förtvivlad.

41.   Jag har tre tatueringar jag vill göra och det snart. Men jag är ganska säker på att jag aldrig kommer våga.

42.   Jag kan inte bestämma vad jag har för stil. Ena dagen cool rockerkänsla, nästa dag söt i blommig kjol och dagen efter det är det business med skjorta och klackar.

43.   Nummer fjorton är mitt turnummer. Har jag intalat mig själv.

44.   Jag har aldrig kollat mycket på fotboll innan jag blev ett Panteras-fan och nu älskar jag det. På Koprennivå.

45.   Jag älskar temafester.

46.   Jag har aldrig fått en riktig överraskning och har alltid drömt om hur jag blir totallurad och får en födelsedagsfest helt ovetande. (Ni har ett bra tag på er att fixa det nu)

47.   Skulle jag vara ett djur skulle det vara en ekorre.

48.   Jag älskar smycken men har svårt att köpa nya för jag vet att jag alltid vill ha samma ändå.

49.   Jag har aldrig varit så brun som jag var i somras och det har aldrig försvunnit så snabbt som det gjorde i höstas.

50.   Jag tyckte det här var skitsvårt vid punkt tio men nu skulle jag kunna skriva femtio saker till. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0