Bad day

Idag är en dålig dag. Varför? Jag vaknade med huvudvärk och blev hemskickad av läraren för att vila. Jag kom ut till min cykel som inte längre hade luft i bakdäcket. Ska se om det är punktering eller vad det är. Och mer? Nej okej, det var inte mer så det var kanske inte så farlig. Förutom att jag verkligen inte orkar lägga mer pengar på att laga cyklar. Förutom att jag verkligen hade sett fram emot att gå på combaten idag. Men imorgon blir det nya tag, mer plugg. Mer citron och andra huskurer och apotekskurer för jag ska sjutton bli frisk! Jag ska sjutton kämpa mig igenom denna tyskakurs och INTE göra om en massa tentor om Tysklands politik, det är väl tråkigt nog att göra den tentan första gången? Hehe. 
 
SÅ, nu sitter jag med vårens planering framför mig. Får jag som jag vill ska jag läsa lite lösa kurser, en del här i Kalmar, en del på distans. Och jag ska se världen lite. Jag kommer ha vänner i hela världen till våren och jag ska hälsa på dem. Jag ska åka till Gran Canaria, jag ska till USA och jag ska till Rom. Sen kanske jag ska till Frankrike. Och jag ska ha råd med det. Så just därför sitter jag här med en budgetplanering som jag ska vara stenhård mot, jag ska följa den till punkt och pricka! Och jag ska klara det! Jag är så nedrans envis så det bara måste gå! Så därför ska jag även leta lite extrajobb så här i höst. Vad som helst som ger mig några extra hundra eller tusen i månaden är värt det! 
 
Men det jag ska göra nu är att städa, eller ja, diska. Jag ska vila lite, pumpa min cykel lite. Se lite tv och sen ska jag på promenad och få träffa min älskade hund som gör att det blir lite roligare med tisdag och imorgon ska jag plugga hela dagen och på kvällen ska jag träffa underbara tjejer och äta scones. Så det blir nog en bra onsdag, på ett eller annat sätt. 
 
Älskade! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0