Du har språket och orden, de kom till för att hålla dig på jorden

Hello!
 
Måndag och jag har pluggdag, varit i skolan på två föreläsningae/seminarier och nu sitter jag och förbereder mig för imorgon då jag har presentation och grammatik. Har precis gjort klart min PowerPoint och ska gå på grammatiken och historian snart, men behövde en liten paus för lite Melissa Horn, blogg och te. Om en timme ska jag ta mig två mackor och en banan och göra mig redo för RPM med Jonna, sen hem och duscha och göra mig redo för en liten kvällspromenad med Bala, hon är för saknad alltså. Imorgon är det äntligen dags att återvända till gymmets favorit: Combaten och som jag längtar! Fanny som håller i det hela var på sittningen jag jobbade på i lördags och tjatade på mig att det var dags att återvända nu! Och det är det absolut! 
 
Mer då? Det har varit en lång vecka sen jag skrev sist. Jag har gått i skolan, varit på fest och failat totalt, jag har städat och tvättat och varit duktig hemma, sett massa Gilmore Girls, gosat med Bala, sett på Idol med Johanna och Veron, jobbat på sittning och slitit med stolar, varit på inflyttningsfest och på Palace, ätit nattamat för första gången på hundra år, haft spelkväll och idag är det då måndag igen och jag sitter här med Melissa Horn i öronen och ska ge mig på grammatiken. 
 
Just nu är jag inte riktigt mig och det är okej, för när jag kommer tillbaka kommer det vara så mycket bättre. Saknaden i mig växer och jag vet inte hur jag ska bli av med den så jag börjar med att acceptera att den finns där. Hösten är aldrig min favoritårstid, vilket är synd för det är den finaste. Men jag kämpar på, räknar ner dagarna till våren, OneRepublic, resor, sol och värme, sand och äventyr. Och om ett år, då ska jag se tillbaka på den här tiden och inse att jag är starkare än jag tror. Hur svårt det än är att tro idag. 
 
Nu ringde klockan för att min paus är slut, på med grammatiken, nu kör vi! 
Ciao!
Mammas älsking, så är det, hon känns som ett barn jag har delad vårdnad om. Som jag älskar henne. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0