Space and time

Goddag!
 
Nu kommer jag ytterligare en gång till det där om tid. Tid fascinerar mig på ett ganska overkligt sätt. Jag tycker alltid att tid går att diskutera. 
Som den här hösten. Jag har varit väldigt missnöjd med denna höst och under september och oktober kändes det verkligen som att tiden stod still. Som att jag stod still och att alla runt mig sprang iväg. Det kändes som att medan folk runt mig var i slutet av september hade jag fastnat i början. Tiden rörde inte på sig. Då kändes det fruktansvärt. Jag ville bara ha december, jullov och åka hem och lämna denna höst bakom mig, denna hemska höst där det känts som att inte mycket har gått rätt. Men sen kom november. Och den månaden har sprungit förbi vilket i normala fall skulle göra mig överlycklig för jag hatar november. Men nu vill jag inte att månaden ska ta slut på något sätt. Visst vill jag ha december, julmys, glögg, jubileumsbankett, lucia, hem till familjen, fira jul. Men av flera anledningar kan jag inte riktigt släppa taget om 2013 än riktigt. En anledning förstår ni nog och den behöver jag inte gå in på. Men det faktum att när jag återvänder till Kalmar finns det några som inte finns kvar här och möter mig och som jag ska klara mig hela terminen utan. Några ska jag hälsa på men några inte. Och så min älskling, min gosebjörn, mitt lilla troll Bala, en hel termin och sommar utan henne och sen vetskapen om att jag kanske inte ens får träffa henne när hon är tillbaka, det gör att jag inte riktigt vill låta december börja. För än är det en månad kvar. Än har jag henne kvar. Men det får lösa sig, jag får klara det. Det finns inga andra alternativ än att bara klara det. 
 
Där har ni mina tankar idag. Lite djupa, flummiga och deppiga. Men det är lite deppigt väder så jag får deppa. Nu ska jag städa, träna och sen göra något otroligt odeppigt: hemmaspa och ta hand om mig själv. Jag är värd det efter två långa, sorgliga och deppiga dagar. 
 
 
 
Min favorithöstbild, på mig själv, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0