Det här med träning

Senaste dagarna, senaste veckan, har jag funderat mycket över det här med träning. Varför jag gör det och vad som är så förbannat kul med det.

För min del handlar det främst om att må bra, jag mår aldrig så bra som när jag får röra på mig varje dag. Det är fruktansvärt skönt vill jag lova. Och sen är det ju förbaskat kul med träning också. Den här sommaren handlar för mig om att träna på egna villkor, det vill säga, utan gym! Jag har därför hittat appar och olika program som verkligen funderar, enlig mig i alla fall. Och jag kan därmed träna när jag vill, som jag vill och vad jag vill. Löpning är ju ett måste dock, jag har alltid sprungit. Det slog mig igår på rundan. Att jag alltid har varit en som springer. Att jag varierat åsikten om hur kul det är genom åren är en annan femma, men jag har alltid sprungit. I år mer än någonsin. Tror Runkeeper verkligen fick igång mig i våras när snön försvann och man kunde springa igen. Träning är en del av min vardag. Igår var det tugnt så in i, och benen värkte när jag körde ben/rygg på min ena app. Men jag somnade så gott på kvällen sen att det kändes tusen gånger värt det. Mer löpning kommer denna sommar, räkna med det! Träningen är min tid, min egen sak och inget som någon annan kan ta från mig, tror det är därför jag älskar det.
 
Sen att träningen har fått mig att bli helt beroende av alla snygga kläder folk har hela tiden gör mig lite galen, jag har inte råd att köpa alla snygga Nike-kläder för sjutton. Men det kommer väl, kanske i samma veva som jag har råd att åka var jag vill, när jag vill. Men den drömmen ska jag prata om en annan dag.
 
Nu ska jag klä på mig, hämta ett tågkort, träna, duscha äta pannkakor hos mormor (MUMS) och sen åkr jag till mina favoriter i Göteborg. Sämre kunde man haft det!
Hej!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0