325600

Så många minuter har det gått sedan jag sist satt och förberedde för nyår. Det var ett annat nyår förra året, jag hade inga stora planer, jag var i Göteborg och var inte bjuden någonstans, jag visste bara var jag skulle fira tolvslaget och var jag skulle sova. Men det var ändå den bästa kvällen jag kunde tänka mig. I år är jag i Falköping och ska spendera dagen med familj och vänner och avsluta året med vänner och deras vänner. Det kommer nog bli roligare än förra året, i år känner jag fler på festen, jag får vara med på middagen och jag vet att jag inte behöver åka ensam i natten för att leta upp mannen jag ska sova med. Men en liten del önskar ändå att det var lite som förra året. Eller det hade räckt med just det där, att få somna bredvid någon och vakna till det nya året med den personen och färdiglagade pannkakor redo. Men det kanske kan bli nästa år? Vi kan alltid hoppas! 
 
Jag brukar skriva en liten årsresumé varje år men jag tror faktiskt att jag ska strunta i det, jag vill bara lägga 2013 så långt bakom mig som möjligt och det med basta. Jag älskade 2013 fram till september men så fort jag börjar gå igenom det blir jag bara ledsen över hur ett år kan börja så bra och sluta så ofantligt dåligt. Så istället ser jag fram emot nyårsafton som innebär grill med familjen och familjen 2 (våra grannar, de är lite mer som familj) och sen mys och fixande inför kvällen. Jag och Julia har pratat om att vara snyggast i världen så då får man väl leverera. Jag ska dessutom stå för efterrätten på kvällen så den skafinputsas under dagen. Mycket pill, har ni tur visar jag en bild eller två! 
 
Nu ska jag borsta tänderna och klä på mig postens vackra kläder och åka iväg för två timmars jobb. Söndagstömning av lådor kan vara de mest lättförtjänta pengarna någonsin, och lite kul är det allt, åka postbil är kul! 
 
Imorgon ska jag också slita på jobbet, min kropp känner av att jag inte jobbat på ett halvår ungefär och att jag slängde mig direkt in i tio-timmars-passen känns av en del. Men det är bara tre dagar kvar sen är jag ledig. Skönt! 
Jaja, hej då!
Jag saknar utlandet såååå mycket idag. Ge mig bruna ben, strand, inga bekymmer och ett stort hav. NU.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0