Keeping busy

Semester alltså. Passar mig utmärkt samtidigt som rastlösheten slår till ibland. Men jag tror det är för att tiden inte går lika fort som när man jobbar och jag behöver få tiden att gå. Så vad gör jag istället för jobb? Tränar, umgås med familj, planerar Cypern och räknar ner dagarna till avresa och dagarna till Kalmar, för jag längtar så dit nu. Jag är klar med hemma för sommaren men jag har en vecka kvar. Och det gör ju inte så mycket, kommer klämma in så mycket kompisbesök som möjligt och tid med familjen.

Idag har jag varit nere och lämnat saker i Kalmar. Det var förvånande deppigt att åka därifrån bara timmen senare. Jag fick hemlängtan. Lika mycket som jag längtar hem hem ibland längtar jag hem till Kalmar nu. Till mitt. Till de jag tycker om där. Men jag hann i alla fall springa in på turistbyrån och säga hej till saknade Christer och efter fick jag ett uppmuntrande sms som gjorde hemresan lätt på en gång. Ett sms om att det syns att man tränat gjorde susen och motivationen till att kämpa på utan gym och med ont i benhinnor och handled ökade. En vecka kvar med spinning i garaget och försök till löpning. Sen gym på hotellet på Cypern och sen är jag tillbaka på mitt gym. Nästan så jag har hemlängtan dit också. Träning är så mycket för mig.

Nu ska jag ta på mig mitt (eller ja, pappas) handledsskydd (som är till höger och jag har ont i vänster, men hej, det går att vända lite på det!) och se SATC innan jag somnar till en dag fylld med träning, lunch med fint folk och förmodligen ännu mer film, serier och böcker. Semester ja.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0