Home is where your heart is

Hej!
 
Just nu sitter jag och har lagt ner böckerna för en stund. De ska med till Göteborg så kände att det var dags att lägga ner dem i väskan. Jag har pluggat hela förmiddagen och nu ska jag snart kila iväg till stationen och åka mot Götet för en helg med fina vänner. Vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Men jag längtar på ett sätt redan tillbaka till Kalmar. Kanske mest för att jag går in i en vecka som både är bra och jobbig. Dels bra för att det är sista veckan hos tanten, och sista veckan innan tentan så det innebär att efter nästa vecka bor jag i min egen lägenhet och dels så är första tentan avklarad. Men den där tentan gör ju veckan lite jobbig också. Hej, tentaångest! Men nej, det får gå bra.
 
Sen längtar jag tillbaka till Kalmar för att jag har funnit mig till rätta här. Jag trivs här. Jag har hittat helt underbara människor i denna stad och jag älskar omgivningen. Jag trivs här.
Hemma i Falköping finns så klart min fina familj (minus lillebror som finns i Torsby) och fina vänner, men det kommer vara helt annorlunda att åka hem. Åka hem till Falköping för att träffa de jag älskar mest kommer göra Falköping till en roligare plats än innan. Så visst är det fint att älska sin hemstad och även sin nya stad. Ja, livet är fint!
 
Jag har dessutom massa kul att se fram emot.
- Göteborg och krama om vänner, mamma och lillebror.
- Lägenhet!
- Ikeashopping.
- Mor och far kommer hit!
- Tentafest!
- Inflyttningsfest, kommer bli sjukt kul. En härlig blandning med TURare, vänner från hemma och kanske någon från någon annan klass på Ekonomihögskolan.
- Ladies Night! Det ska bli sjukligt bra!
 
Nu måste jag kila, hinner inte ens bjuda på bild idag!
Puss och hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0