When I look at the stars, I feel like myself.

Idag ska jag försöka mig på ett vettigt inlägg. Kanske är bara det att jag skriver ett inlägg tillräckligt vettigt för att ni ska bli glada, men ändå. 

Idag har jag skickat in ansökan till höstens studier. Jag tänkte "Varför vänta?" så sökte redan idag, nästan så fort ansökningarna öppnade. Jag är pluggsugen, äventyrssugen och flyttasugen. Och ja, jag började tänka lite på allt det här med förändring och framtid och hur mitt liv kommer se ut om ett år, två år, fem år. Ser jag istället tillbaka ett år och vad jag trodde jag skulle göra idag är jag inte där jag trodde jag skulle vara och kanske inte heller där jag hoppades att jag skulle vara. Eller så är jag det på ett sätt. Jag har en rutinvardag och ett jobb att gå till fyra dagar i veckan. Jag har en mycket bättre fungerande träningsrutin vilket får mig att må mycket bättre. Jag hittar på mycket roliga saker, vissa planerade, vissa spontana. Sen finns det så klart vissa saker jag saknar som jag hade för ett år sedan. Eller ja, en sak. Men jag jobbar på det, jobbar mig framåt till nya chanser och nya möjligheter och jag vet att någon dag är det värt all den här skiten. Och för vad det är värt känner jag mig starkare och ibland även som en bättre människa på nåt sätt. Jag vet mer vad jag villl. Ja, det är en skön känsla.
Jag har lovat mig själv att 2012 ska bli året att minnas, året jag tog lite mer chanser och var lite mer spontan, umgicks lite mer med folk som gör mig glad och träffa lite mer nytt folk. Helt enkelt lite mer och även om jag har mina tunga dagar, så tänker jag inte ge upp och deppa ihop. För det blir bra. Och just det här året kommer bli lite mer.


Det är nu ni ska kommentera massa fina saker till mig.

Funkade det? Var det vettigt eller bara massa obegripligt babbel?

Kommentarer
Postat av: Lisen

Let's Do it! :D

2012-03-16 @ 12:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0