Go big or go home.

Hej hallå!

Jag tänker sluta med det här att be om ursäkt för att jag är sämst på att blogga, för det är inte värt det, jag kommer fortsätta vara lika dålig ändå.
I vilket fall som helst, jag sitter här med trötta ögon och trött huvud efter en händelserik och helt underbar helg. Jag började med att göra min sista dag på jobbet i fredags och jag hade kramkalas med sjuorna, bjöd på fika och skrattade gott åt eleverna och deras smarta kommentarer. Sen åkte jag hem och gjorde mig fin nog att fira studenter. Och det gjorde jag också, firade hela dagen och kvällen och ända in på småtimmarna. Mycket lyckad dag och jag älskar den där känslan man ser i studenternas ögon. Och den där lilla ångesten i ens egna kropp som gör att man saknar sin egen student. Sen var det upp på lördagen och göra inget. Eller ja, städa rummet och lite sånt blev det ju men ändå. Sen bar det av till Hjo och fest hos Emelie med stört bra folk. Riktigt kul var det! En fantastisk utgång i Skövde på det och sen kom Anders och hämtade hem mig och Hampus och efter samtal om allt mellan himmel och jord utanför mitt hus lämnade jag Anders bil och landade i min säng runt fem. Brukar ju aldrig ha något emot att sova med någon men just den natten var det guld värt att få somna helt ensam i sängen. Varför vet jag inte, men ofattbart bra var det. Sen igår var det balfotografering som gällde och jag och kameran fick oss ett äventyr hela dagen. Avrundade med hyrd film och godis med mor och sen la jag mig. Somnade aldrig och hörde hur studenter på väg från balen ropade glatt till varandra utanför fönstret. Och sen somnade jag äntligen. Drömde drömmar som lika gärna kan ha varit verklighet, får aldrig veta.

Idag har jag varit ledig och sovit ikapp en femtedel av det jag tappat det senaste men med en sovmorgon till ett imorgon hinner jag nog med både det och lite tv innan två jobbpass. Vore dumt att inte vara aktiv.

Nu ska jag snart kila ner till Hampus för fotboll och fint folk!

Dagens tre sanningar:
1. Jag tittar endast på fotbollen för att vara lite insatt, visa lite lojalitet mot Sverige och kika på Anders Svensson och så klart för att umgås med mina snygga killkompisar.
2. Jag skaffade väldigt motvilligt Instagram och nu måste jag lika motvilligt erkänna att jag älskar det.
3. Jag har svårt för folk som tar alldeles för lätt på livet och som kommer ur något som varit som ett krig någon vecka senare och beter sig som om ingenting har hänt. Varför vet jag inte.

Nu ska jag ladda för Sverigematch och gå ner till Hampus! Ciao!


Jag och mina gosiga vänner i lördags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0