Banana panncake

Idag skriver jag bara för att få tiden gå. Jag är extremt slutkörd. Nivån på pollen är alldels omänsklig och när jag vaknar är kroppen helt slut, ögonen rinner och kliar och näsan rinner och ja, kliar. Jag tar en allergitablett och någon timme senare slutar ögonen och näsan att rinna och livet leker! Tills allergitabletten tar ut sin fulla rätt och det känns som jag är på väg att dö av trötthet. Svimma av skjutande huvudvärk. Och somna av seghet. Möjligen i en annan ordning. Så livet går i stort sett ut på att jobba, sova, handla och städa. Och nysa. Ja sjutton vad jag nyser.

Nu sitter jag i väntan på att diskmaskinen ska bli klar. Då får jag sova. Imorgon är jag ledig och ska spendera förmiddagen med min godisbit Siri. Vi ska mysa med Zera och bara ha det bra. Det är fint det. Är det fint väder ska jag bjuda henne på en glass.

Idag är jag flummig. Har precis skrivit ett helt inlägg om mina allergitabletter. Och kommit fram till att det är när jag är på sånt här humör som inlägget blir mest jag. Lite spralliga och knasiga inlägg. Ska med andra ord bara skriva blogg när jag är hög (eller låg) på allergitabletter. Ja.

Dagens tre sköna:
1. Att mitt hår är salongslent och nyklippt.
2. Att jag fick sovmorgon och faktiskt KUNDE ligga kvar och dra mig en timme och ändå hinna göra det jag behövde, lite till och slänga mig iväg till jobbet lite tidigare än vad som från början var sagt.
3. Att jag är ledig imorgon. Det är skönt på alla sätt.

Nu ska jag sluta med detta randominlägg, som är ännu mer random med tanke på att det enda jag kom på att skriva som rubrik var just det jag nu skrev. Ja, godnatt då. Till er som inte har diskmaskin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0