Har du inte levt mitt liv, vet du ingenting

Jag är inte säker på att jag gillar den här nya blogg.se-stilen. Jag får inte riktigt samma känsla när jag ska gå in och blogga. Allt ser lite.. ihopslängt ut.

Nu var det ju inte det jag skulle skriva om egentligen. Tänkte jag skulle underhålla mina 12.5 (?) läsare med någon slags djupgående tanke om livet. Eller om paj. För det är jag liksom lite sugen på. Paj alltså.

Idag är det söndag och den här helgen har flugit förbi som ett jetplan. Kanske för att jag jobbade kväll i fredags och sen rusade på ettårskalas i Skövde. Kom hem, somnade och vaknade till en lördag full med planer; städning, lunch med Viktor, fika och hårfix hos Anna och sen handling inför kvällen med Märta. Sen lite grill med några av mina finaste vänner och en liten utgång på det. Kul och mysigt, lite bråk och lite krångel men det slutade bra och jag gick barfota hem i sommarnatten, visserligen en ganska kall sådan, men ändå.

Nu blev ju detta inte så djupgåendem och det innehöll heller ingen paj. Så kanske får jag ta en snabb fundering! Jag lyssnar mycket på Nordman för tillfället, det gör jag jämt när det är sommar. En gammal goding är Laglöst land och jag kan lyssna på den om och om igen. Har du inte levt mitt liv, vet du ingenting sjunger de. Och vad det stämmer. Det handlade mycket om det igår. Och jag tänker mycket på det. Man kan inte döma någon för vad den personen gör eller säger, för man vet aldrig vad den personen varit med om. Jag har märkt hur folk dömer ut andra människor utan att ha en aning om vad de varit med om.
Det var min djupgående tanke idag. Är inte så djup idag, har lite för mycket att tänka på, eller göra mer, ska redigera foton hela dagen tänkte jag!
Yes, det var det! Hej och puss, jag skriver ikväll igen! Åh vad glada ni blir nu.

En fundering jag har är hur jag lyckas få till en sån här hårstil när jag ska åka och jobba och inte när jag vill se snygg ut en vanlig tisdageftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0