What doesn't kill you makes you stronger

Nu har det gått en månad på detta år och jag tänkte sammanfatta lite vad som hänt. Alltså, rent psykiskt eller hur man ska uttrycka sig.
-Jag har fått någon slags hälsokick och tränar mycket mer än förut, och framför allt mer regelbundet. Känns bra. Jag sover mer, lägger mig mer senast elva än tidigast elva som förut. Jag dricker c-vitamin och äter mer frukt.
-Jag har fått ett mer fast vikariat vilket gör att jag fram till sommaren vet precis vad jag gör varje dag och vilka tider som gäller. Vilket i längden betyder, mer trygghet i jobbvärlden då jag inte vill gå på inringning.
- Med jobbet följer en ledig dag i veckan som antingen ägnas åt annat jobb eller en ledig och skön dag. Behöver liksom inte ha dåligt samvete om jag är hemma en dag då jag har jobb alla andra dagar.
- Jag har börjat ta vara lite mer på den tid jag har själv, promenader, hemmaspa, film och ja annat avslappnande som bara är för mig.
- Jag hittar på lite mer roliga och spontana saker som jag egentligen är van vid men som jag glömt det senaste.
- Jag tar mer chanser.

Ja, det var väl det egentligen. Nu ska jag lägga undan datorn och sova! Natten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0