I'm back

Hej! Jag är tillbaka från mitt paradis. Grekland. Zakynthos. Argassi. Men än så behöver man inte säga. Men jo, jag har små historier. Små ställen man bara känt extra mycket för utan anledning och min kärlek för Grekland har knappast minskat. Jag längtar redan till nästa resa. När vet jag inte, bara att jag måste tillbaka. Det finns så mycket häftigt där. Historia, kultur, mat, språk. Värme. Ja. Men så klart är det lite skönt att vara hemma också. Även om det är cirka 25 grader kallare i Sverige. Även om det känns som att färgen man fick i utlandet försvann så fort man satte fötterna i Sverige och även om det innebär jobb redan imorgon. Men det finns saker jag har saknat. Min säng. Ett täcke som inte är ett pappersliknande lakan. Vatten man kan dricka direkt från kranen. Mjölk. Familjen. TV på i bakgrunden när man somnar. Men i det stora hela, jag vill mer än gärna tillbaka. Jag har ju lovat er en nystart på bloggen och det ska även ske. Imorgon kanske. Jag har först viktiga samtal att ringa. Mycket viktiga. Mail att skicka och saker att ta hand om. Nystarten handlar inte bara om bloggen utan även om livet i det stora hela. Snart ska jag äventyra någonstans jag aldrig tidigare varit. Då får ni följa med på massa skoj. Nu ska jag sova. Faktiskt är jag fortfarande en timme före svensk tid i sinnet så dags att sova! Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0