21 guns

Hej hopp!
Jag har ingen aning om varför jag skriver nu egentligen. Ska sova. Men har bara några få minuter innan jag fått över en film till min iPad och då onsdagen bjuder på tre timmars restid tänkte jag bjussa på en film på tåget.
Vad som händer undrar ni? Jo på onsdag bär det äntligen av mot älskade Kungshamn, älskade Julia och med älskade Emma som sällskap. Kommer bli helt underbart.
Vad mer?
Idag fyller (fyllde, klockan är över tolv) jag år. 21 långa år har jag vandrat omkring på denna jord. 20 kanske då, gick inte direkt från födseln. Men i vilket fall som helst fick denna dag mig att fundera. Jag själv är äckligt bra på att hålla koll på datum. Säger någon vilket datum den personen fyller år glömmer jag inte av det. Jag smsar helst och grattar, och skriver på Facebook. Vet inte varför jag gör båda men antar att jag vill vara säker på att personen som fyller år känner sig uppskattad ordentligt. Och egentligen är det knäppt. För jag hatar när folk väljer facebook framför ett trevligt sms. Det är mer personligt. Plus att det känns som att personen i fråga faktiskt vet att man fyller år och inte bara råkade snubbla över denna information på Facebook.
Förvånande många har glömt av mig födelsedag i år. (Hanna om du läser det här räknar jag inte ens med dig, klockan är nästan fortfarande födelsedag) och jag tror det helt enkelt beror på det där med Facebook, folk blir lata och glömmer av lättare. Och när det är sommarväder ute sitter väl ingen och har koll på Facebook så de inte missar någons födelsedag? Nej inte jag i alla fall.
Men många har ju faktiskt hört av sig, jag har fått fina presenter och jag inväntar en fin vecka. Så ja, jag är mycket nöjd med min dag.
Nu ska jag sova, imorgon väntar samtal efter samtal och sen mys med Siri och sen äntligen bio med min saknade Hanna. Att man kan sakna en människa så mycket! Funderingar på det kommer imorgon!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0