Everything that matters

Hej hopp! Sitter på jobbet och väntar på att jag ska kunna gå till bussen. Slutade för 25 minuter sen egentligen men bussen hem går inte förrän 15.50. Otroligt segt att sitta här varje onsdag när man slutat. Men tiden brukar gå rätt fort. Idag har jag varit sjukt effektiv. Efter första lektionen har jag två timmar till nästa och räknar man bort lunchtid och att jag alltid går ner till idrottshallen 20 minuter innan lektionen börjar så har jag lite mer än en timmes effektiv tid. Då brukar jag planera, rätta läxor, prov etc. Men idag hade jag en hel hög prov som skulle rättas och betygsättas, har lovat eleverna att de ska få tillbaka dem imorgon, sen på det behövde jag skriva ner lite omdömen då eleverna har egenplanerade idrottslektioner, och så skulle jag fixa en planering till imorgon och fredag. Tänkte att detta aldrig skulle gå men jag hann! Helt sjukt vad fort jag slängde i mig lunchen för att hinna rätta det sista provet. Kom sen på att jag ju hade kunnat göra det nu. Smart. Men istället kan jag skriva lite innan jag packar ihop för idag och går till bussen. När jag kommer hem är det dusch och antingen skriva eller påbörja någon slags rensning innan det bär av till berget för säsongsavslutning med skidgruppen. Så ja, idag har jag en hel del planerat, äntligen! Imorgon är det jobb här på skolan igen, brukar inte vara här på torsdagar men hoppar in lite extra imorgon. Pengar, pengar! Men nu ska jag fixa med lite inför imorgon, behöver kopiera lite papper, hinner aldrig iväg för det ringer som besatt här på kontoret idag!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0