Keeping busy

Igår innan jag la mig kom jag att fundera på hur världen skulle sett ut om människor inte behövde sova något. Om de timmar vi behöver för att vila upp oss istället vad timmar vi kunde använda till något annat istället. Tänk om våra effektiva timmar var 24 varje dygn. Ingen vila. Ibland vill jag ha det så. Att ha hela natten att sitta och skriva på en bok eller redigera bilder. Städa eller träna. Se mer film, läsa mer böcker. Umgås mer med vänner och familj och pojkvän. Men så fort jag la huvudet på kudden insåg jag hur otroligt mycket vi skulle missa om vi hade det så. Ibland finns det absolut inget bättre än att lägga sig under ett täcke, blunda och somna gott. Utan sömn och vila skulle vi aldrig orka. Även om vi hade varit byggda för det. Och tänk. Vi hade missat det bästa som finns. Att somna med musik i öronen. Att somna med en älskad bredvid sig. Att somna med tv:n i bakgrunden. Att somna medans det blåser storm och regnet öser ner ute. Ja. Idag vill jag hylla sömnen!
Haha. Anledningen till att jag tänkte på detta var att jag har en lista med saker att göra och detta ska göras innan Borlänge. Men en annan sak jag insett i veckan är att man kan vara mer effektiv än man tror ibland. Ibland kan man hinna mer på tio minuter än man ens trodde man skulle hinna på en timme.

Ja då har vi varit lite filosofiska idag. Skönt det för det blir inte så ofta. Mest när jag sovit för lite vilket jag gjort nu. Och efter en bra dag på Ullared. Så nu ska jag sova länge och vakna utvilad till jobbet imorgon. Sen latinträff, ny Combat-release och sen packning!

Est - vara på latin. Ibland måste man bara vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0