Now we are free

Hej hopp! Jag är på topp idag. Har precis lämnat in den nästa sista uppgiften på fotokursen och just nu sitter jag och lyssnar på Missy Higgins och funderar på vad sjutton jag ska ta mig till när kursen är slut? Då börjar officiellt min pluggpaus som jag planerar hålla till nästa höst. Helt psycho. Jag funderar på att se om det finns lite jobb, sen till våren alltså. Visst kan man gå på inringning och visst får jag en hel del jobb men samtidigt är det ju väldigt osäkert. På måndag gör jag min sista schemalagda kväll på Posten innan jul och det är också lite skrämmande, i en hel månad har jag vetat vad jag har för jobb 2-3 kvällar i veckan och det är allt lite konstigt att det nu väntar en och en halv månad med osäkerhet och bara några spridda jobbdagar på dagis och skola. Jag gillar struktur, då fungerar jag som bäst. Samtidigt kan jag ju satsa mer på fotografering och bok nu när jag kanske vaknar en morgon och inte har något jobb. Men ja, detta behövs inte tänkas på riktigt än, några veckor kvar på kursen är det faktiskt. Imorgon är det pluggdag som gäller för den här sista uppgiften tänker jag lägga hela mitt hjärta och min själ på, jag vill inte lämna in den viktigaste uppgiften med bara halva hjärtat bakom. Det vore fel. Men först tandläkaren, jag gillar inte tandläkaren, kanske för att de dragit ut tänder på mig som kändes som bara den. Men det ska nog gå bra.
Nu ska jag lägga mig i sängen. Läsa lite bok och lite fototidning och sen är det dags för sängen. Ska jag vara ärlig känns det som att det snart är helg. Knäppt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0