Isn't it ironic

Hej hopp! Känner mig sjuk inspirerad den här veckan. Haha. Nej men läget har varit sängen ända sen i tisdags kväll i stort sett. Har hostat som en galning sen i söndags tror jag och i onsdags var hela kroppen helt ur fas. Kunde inte äta, kunde inte göra något alls. Men har listat ut att en hel del av problemet hade sin grund i den hostmedicin jag drack. Klarade inte av den helt enkelt vilket är konstigt med tanke på att jag har druckit den i flera år förut. Så nu dricker jag en annan och en massa annat skoj för att bli av med hostan.
Det värsta är ju ändå rastlösheten som kommer när man börjar bli frisk. Jag är så partysugen men jag tror väl knappast att det kommer bli party för mig idag. Kommer vara den där som står i ett hörn och hostar för att dansar jag hostar jag av "anstränging" och står jag utomhus hostar jag nog av den kalla luften. Jättekul när varenda människa ska ut också. Så vad jag kommer göra är väl att sitta hemma, titta på tv och tröstäta chips och dip. Kul det.

Nej jag ska inte vara sån men jag hade verkligen velat gå ut ikväll, har dels inte varit ute på länge, dels inte varit ute med detta folket på länge och dels inte varit ute med min pojk på länge. Men får väl se det som att jag sparar pengar.
Istället kan jag ju göra som i natt, spilla kletig hostmedicin i sängen. Supersmart av mig. Fick hälla på vatten och skrubba med en handduk klockan halv tre på natten för att kunna fortsätta sova. Sen kände jag bara, ja detta är så typiskt mig.

Nu har jag funderingar på att åka och hyra en film. Köpa lite onyttigt och bara ja, chilla.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0