I want a thrive

Idag är en sån där dag då jag inte får blogga egentigen. Av den anledningen att jag är alldeles för trött. Det blir liksom antingen för flummigt eller för djupt och idag är jag någonstans emellan dom två så det kommer bli kaos om jag ger mig på ett ämne. Men kanske borde jag?

Jag har i alla fall hunnit med en helg i Stockholm med min kära vän Sofie sen jag skrev här sist och det var minsann en helg att minnas. Bara strosa runt, shoppa lite, äta gott, shoppa lite mer och kolla på julbeslysningarna och bara, ja, längta till jul. För oj, det gör jag verkligen. Jag vill ha december, mitt decemberlöfte är att slaviskt se varje avsnitt av Sunes jul ett avsnitt om dagen och sen är den ju här, julen. Jag vill ha snö. En man på brevbäringen idag sa att det väl var skönt att slippa snön när man är postis (ja han sa faktiskt postis) och jag sa ja visst är det skönt men jag vill gärna ha snö. Inte minst så vill längdskidåkaren i mig det. Och julälskaren. Och personen som är trött på detta gråa väder vi har. För vad är en jul utan snö?
För övrigt tycker jag det är tråkigt med folk som tycker jul och nyår är överskattat. Det är det ju då rakt inte. Jul är tiden då jag får mysa med mina släktingar och gå i mysstrumpor tills det är dags för jullunch. Och nyår är den där dagen man kan klä upp sig ordentligt. Äta nåt gott, sitta och prata med fina vänner och skåla in ett nytt år och nya möjligheter.

Ja, jag kanske ska sluta när jag är på topp och inte skriva mer idag? Tror det är bäst. Men ni har ju lärt er nåt idag. Jag är glad i julen och jag har en konstig förkärlek för mysiga strumpor.


Romtröjan har burits flitigt idag. Jag trodde för ett halvår sedan att jag var klar med Rom, att jag var nöjd med mina två resor och kanske inte behövde ta mig dit än på några år. Men de senaste veckorna har jag längtat tillbaka som en tok så jag har bestämt mig. I den mån jag kan så ska jag besöka detta paradis ungefär vartannat år.

Ja. Nu vet ni det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0