Make the best of it

Hej hopp! Här sitter jag och mår dåligt över min ekonomi. Eller okej jag mår inte dåligt av den men jag hade inte räknat med att så mycket pengar skulle gå åt så fort så nu har jag satt en gräns för denna månad vilken jag hoppas kunna hålla! För sen när löningen kommer är den på klart mycket mer än vad den varit de senaste månanderna plus att jag får tillbaka pengar på skatten så helt plötsligt är det okej igen. Känns bra ändå. Men det som förstörde för mig var ju att jag bara fick ett halvt studiebidrag vilket ju ledde till att jag fick 1400 kronor mindre än jag räknat med i maj. Skulle snålat också men det gick sådär. Så nu börjar jag snåla rejält! Plus att jag har skrivit in mig på vikarielistan de dagar jag kan, och även de dagar står jag på postens lista. Så har jag tur är mina enda lediga dagar från och med nu nästa fredag, onsdag- fredag veckan efter det. Fyra lediga dagar på hela sommaren. Och då ska jag fotojobba. Hoppas det blir värt det sen i höst när jag kollar över ekonomin igen. Shit. Haha. Men nu ska jag göra nåt roligare och grilla med grannarna innan det blir en kväll med min fining! Puss på er!


Hela sommaren i denna outfit. Ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0