I'm doing this for me

Jag har, efter många om och men, bestämt mig för att vara ledig resten av den här veckan. Jag känner att jag behöver ladda upp batterierna till max inför skolstarten igen nästa vecka. Vill kunna gå in i den här terminen med mer energi att plugga än vad jag hade mot slutet av den senaste terminen, det vinner jag nog rätt mycket på. Det är dessutom inte helt fel med dessa kravlösa dagar då man inte behöver göra så mycket som måste bli avklarat samma dag. Mycket skönt. Så idag tog jag en lång frukost med stekta ägg och juice och Wallander på film, sen städade jag mitt rum, mailade lite bilder till Turistbyrån och lagade mat till lunch, som åts till dagens andra Wallanderfilm, hade väl tänkt se halva idag bara men det blev så spännande så jag kunde inte låta bli.
Ikväll kollar jag en tredje efter träningen så jag kan koppla ihop allt innan jag ser sista filmen någon gång i framtiden.

Ikväll blir det första träningen med barnen i Skidkul-gruppen, det har snöat lite så det ska nog bli en trevlig kväll som vanligt. De är verkligen helsköna de där små.

Men nu har jag ungefär en timme att slå ihjäl och det ska jag göra bäst. Med tjejerna i Sex and the city och ett äpple. Kanske finner jag även skrivarlusten igen nu när jag har en massa tid att ta vara på. Jag behöver liksom inte stressa fram någon bok. Det kommer när det kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0