Time will fly

Den här veckan går lite segt faktiskt, ska jag vara ärlig är det nog för att jag är ledig. Det blev inget jobb idag heller, kan man ju förstå med tanke på att det är påsklov och förmodligen inte mycket barn på dagis. Men jag känner att jag vinner en del på det ändå så det gör mig inte jättemycket. Även om lönen som kommer i maj inte kommer vara på många kronor. Jag vinner ju massa pluggtid och det passar mig extra bra nu när jag känner mig så där ambitiös och effektiv att jag faktiskt har lust att plugga! För tillfället ska jag sätta mig ner med några kulturella uttryck som jag ska kunna till tentan den 3/5 och skriva ner dem på datorn så jag har alla mina olika anteckningar om uttrycken på ett ställe. Och sen när det lite disiga släpper från himlen ska jag sätta mig med böckerna ute. Så det blir faktiskt en hel del gjort och jag har hela fyra dagar till som jag kan spendera med böckerna innan det blir Rom. Och i Rom blir det mycket italienskaplugg då jag planerar att försöka ta mig fram med så mycket italienska jag bara kan!
Ikväll blir det PSI, tyvärr verkar jag få dra mig dit själv men det är inget jag inte gjort förut så det ska nog funka fint. Sen är det tv och film innan det blir sängen och ladda för en torsdag som innehåller fika med Emelie som jag inte träffat på länge, och så lite träning, plugg och kanske att man får träffa sin fina pojkvän en stund. Och sen är det påsk! Ja, käre barn, även om denna vecka går lite långsamt går tiden ganska fort och snart är det väl sommar och jag sitter på postcykeln och hoppas på uppehåll. Och sicka äventyr jag tänker ordna i sommar! Och London med massa fina sen efter sommaren. Gud vad fint det blir! Nu ska jag sluta pladdra och ge mig på det där med Vietnam Syndrome och The Stiff-Upper-Lip, ja det är sånt jag ska plugga på idag.


Snart är jag där! Roma!

Kommentarer
Postat av: tasha

den var GRRYYYYMMM <3

2011-04-20 @ 22:41:08
URL: http://ellohell.blogg.se/
Postat av: BLOOPIS! ;D

http://easybloopis.blogg.se



Kolla in och fynda! ;D

2011-04-20 @ 22:59:27
URL: http://easybloopis.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Utlottning: Agria keps!

Aaah. Dela in i stycken så är de inte så "jobbigt" att läsa! Men visst kan de ibland bli "långrandigt" att vara ledig!

2011-04-20 @ 23:36:25
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0