There is a sacredness in tears

Dag 24 - Det här får mig att gråta

Jag är en ganska känslig person som har lätt för att gråta. Jag gråter när jag är arg, och jag hatar det för det får mig alltid att verka så löjlig men egentligen är det bara för att jag är arg. Jag gråter när jag ser en sorglig film. I slutet av Rent gråter jag alltid. Den sista låten därifrån kan få mig att bli lite rörd när jag bara hör den på min iPod. Jag gråter i slutet av SATC-avsnittet när Mirandas mamma dör. Sorgliga händelser får mig så klart att gråta. Ibland när jag tänker på vissa saker som hänt kan jag börja gråta. Det är inget jag går ut med här men saker har hänt som fått mig gråta några gånger de senaste veckorna. Idag är en känslig dag faktiskt.
Men jag ser mig själv som en stark person och bara för att jag har lätt för att gråta är jag inte sämre för det. Ett av mina favoritcitat är från Criminal Minds och lyder så här:

There is a sacredness in tears.
They are not the mark of weakness, but of power.
They are messengers of overwhelming grief...
and unspeakable love.

Just nu sitter jag och noppar ögonbrynen, lyssnar på musik och läser latinska citat. Ska till Julia på tjejkväll om en timme och är egentligen inte i närheten av klar men jag fastnade här. Men jag hinner nog, det är ju nära och bra så går jag sju är jag framme fem sekunder över sju typ. Ganska bra med grannar.
Men jag ska ändå lägga ner här för dagen. Kommer ett inlägg imorgon eller kanske senare ikväll om jag får lust. Haha. Hej på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0