Failure is the only way to learn

Jaha ja. Måndag och tisdag och jag kan inte säga att jag lyckats med så väldigt mycket. Igår lyckades jag missa att vi började två timmar tidigare än andra måndagar så jag kom en och en halvtimme för sent till skolan. Idag lyckades jag somna på tåget och vakna en station för sent. Hamnade i Skövde och fick snällt sitta där i 40 minuter och glo på ett grönt klistermärke och lyssna på musik innan jag fick ta tåget hem igen. Var till slut hemma vid nio och då bytte jag med en gång om för att sticka ut och springa, kändes som att jag behövde bli av med min känsla av misslyckande.

Nu sitter jag och kollar på en film om en tjej som misslyckas lika mycket om inte mer. Jag pratar självklart om Bridget Jones. Med lite tända ljus, filmen och lite té är det som om mina misslyckade äventyr aldrig hänt, men bara nästan. Imorgon ska jag spendera dagen med mina älskade italienskaböcker, ta en fika med Lisen och sen träna på gymmet. Känns som uppgjort för att jag ska misslyckas med i alla fall en sak, kanske blandar jag saften fel? Kanske ramlar jag av spinningcykeln? Kanske tror jag att det är spanska jag läser och tänker tillbaka på mina tre år som spanskastuderande. Eller så går det kanske bra, vem vet?

Nu ska jag se klart filmen! Natten!


Det är vid dagar som denna som man önskar att det var lördag igen då man kunde styla Zkillans lugg och dansa loss hemma hos Johanna!


Kommentarer
Postat av: Malin

joo, nu mår jag lite bättre, men du, nu kan resten av veckan bara bli bättre!

2010-09-22 @ 18:32:59
URL: http://dahliaswords.blogspot.com
Postat av: Lisen

Jäkla snyggingar! :S

2010-09-22 @ 22:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0