Divenire

Så där, mitt första pluggpass är avklarat, pausen är avklarad, middagen är avklarad och nu väntar två timmar med italienska texter och sen är jag äntligen klar. Tittar igenom grammatiken en gång till innan jag lägger mig sen och sen får man bara hoppas på det allra bästa. Det får bära eller brista, jag kan ju inte sitta hela dagen heller, då blir hjärnan alldeles för trött för att orka med själva tentan imorgon. Det allra sista kan jag ju dessutom titta igenom när jag åker tåg i en timme och sju minuter imorgon bitti.

Till mitt sällskap har jag Ludovico Einaudi. Alla låtar heter ju nåt på italienska, plus att det finns inga texter att vilja sjunga med i. Och lite musik måste jag ha. Så det passar perfekt.

Nu väntar Primo Corso på sängen, bara att bita ihop. Sen ska jag unna mig en Ben & Jerry's och en söndagsfilm!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0