Your warm whispers

Det är lördag, jag börjar bli otålig och vill ha december, adventsmys, tillåtelse av mig själv att lyssna på julmusik och juljobb på posten med ett härligt gäng. Men först vill jag ha lördagen den 27e november. Eller ja, inte morgonen utan mer efter elva någon gång. Då är det julklappsshopping med mina fina Anna och Malin och sen kommer fler fina på eftermiddagen och det blir Jul på Liseberg. Det kommer bli mysigt. Vandra i det fina ljuset från alla lampor med de människor jag tycker bäst om. Jag klagar inte.

Men nu är det en vecka kvar dit och innan dess ska jag hinna plugga järnet till omtentan jag har. Jag ska hinna träna (har kommit in i det nu ordentligt igen, det känns bra). Jag ska hinna gå i skolan, och sen någon gång där emellan hinna söka för min onda fot. Ja, ni ser. Veckan kommer nog springa förbi.
Men som vanligt har jag lite ångest över hur korta helgerna känns nu för tiden. Helt plötsligt blir det söndag och helgen lider mot sitt slut. Men det bästa med söndagar är mitt kvällsmys med en söndagsfilm och en kopp te. Ibland är det inte fel med söndagkvällar. Imorgon blir det Nine, har väntat spänt på den filmen länge nu.

Nu ska jag plugga en halvtimme till, sen städa lite, se om jag kan få i mig någon mat och sen blir det lördagsmys med Carl. Skulle gått på bio men det var fullproppat med folk när vi skulle boka så det får bli en annan gång.
Hej så lång!


Blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0