Cinema Italiano

Hej och hå. Det är söndag, och för mig betyder det söndagsfilm. Jag ser Nine idag, jag har väntat på den sen någon gång förra vintern och nu ser jag den äntligen. Den är bra, den är inte det bästa jag sett i musikalväg (men vad kan slå Rent egentligen?) men den är bra, bra musikstycken, bra dans, bra skådespelare och ja, bra att den utspelar sig i Italien, till och med vissa italienska ord! Tänker se den en gång till innan jag måste lämna in den på onsdag!

Den här helgen har varit full av händelser, mest bra men någon dålig också. Kort och gott:
Lördag:
05.05 ringde klockan och det var dags att gå upp.
05.50 bar det av till Alingsås där jag skulle hoppa på ett tåg till Götet
09.00 efter två timmars resa och en promenad genom ett vinterkallt och morgontrött Göteborg var det dags för tenta.
12.30 kom mina fina och det blev shopping och sjukt mycket gång genom Nordstan.
18.00 träffade vi resten av gänget och det bar av till Liseberg
21.32 efter en låång dag med en avslutande stresspromenad till stationen åkte vi hem till stan igen.
01.00 somnade jag gott ensam i Carls säng, han själv la sig vid tre.

Söndag:
11.00 var det dags för frukost.
15.00 var det PSI med Anna på gymmet som gällde!
vid sextiden: Panikattack över borttappad plånbok och utan att ta hela historien kan jag säga att jag just nu kollar på mitt spärrade och avklippa VISA-kort.

Ja, så där har min helg varit. Hoppas på en bra och ganska lugn vecka nu.

Mycket bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0