Fever, fever leave my heart alone

Jag är typ sjuk. Jag har nästan feber. Jag har konstigt ont i hela kroppen och känner mig stel i fingrarna. Och det kan inte komma mer olägligt. Det hade varit så mycket bättre om det hade varit nästa vecka. För den här veckan finns det bara dåliga saker med att vara sjuk.

- Det är Vasaloppet på söndag. Min pappa ska åka. Detta leder till att han knappt vill prata med mig just nu. För blir han också sjuk och inte kan åka blir han nog inte så glad. Så jag gömmer mig i källaren medan han pratar om att låna farmor och farfars hus.
- Jag ska gå i skolan hela 6 dagar den här veckan. Jag ska vara i skolan på lördag och göra Cambridge-examen. Scary. Är jag inte fokuserad kommer det gå åt fanders som man säger.
- Vi har projektredovisning på fredag, alltså hinner jag inte ens vara hemma och vila upp mig trots att mitt huvud bankar livet ur mig.
- Jag ska till Göteborg på söndag, till The Studio. Det är väl tanken i alla fall. De ringde nyss, jag vågade inte svara. Jag vet ju inte förrän imorgon om det blir av. Men det är inte för sent då så ha!
- Jag fryser halvt ihjäl när jag lägger mig, jag fryser halvt ihjäl när jag vaknar och ska upp men mitt i natten där någonstans vaknar jag klockan 3.34 för att jag är VARM.
- Och slutligen, jag blir alltid sugen på att träna när jag verkligen inte kan. Antingen mitt i natten runt tolv eller då jag är sjuk och inte får. Så gissa om jag bara vill sätta på mig skorna och springa ut och träna nu.

Nästa gång jag blir sjuk ska jag försöka passa in det så jag hinner vara hemma från skolan och vila upp mig.
Adios.

Och jag saknar ett litet hjärta som var på tok för länge sen man träffade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0