We will keep it alight together

Första dagen på sista terminen avklarad. Den började som vilken måndag som helst. Med engelska och ett halvt ton läxa damp ner i väskan redan efter en timme. Dagen fortsatte med latin där vi ökade på läxorna lite och sen var det dags för spanska, lite läxa där med men det var inte ens i närheten av lika mycket som latinen och engelskan. Sen natur, vi kokade lite grejer och tittade på när allt blev blått och sen ljust och vi fattade väl ungefär ingenting men en helt okej naturlektion ändå.

Sen projektmöte hela eftermiddagen hemma hos Emmy, jag kom hem vid nio så vi höll på rätt länge där med projektet, men ÄNTLIGEN går något bra för oss. Efter tusenfyrtio motgångar har vi äntligen hittat en framgångssaga värd att skriva om. Äntligen. Och det är helt spikat, Stockholm nästa och jag längtar. Fast inte lika mycket som jag längtar till Sälen, det bästa stället på jorden i vintertider.

Ibland tycker jag verkligen om vintern, men idag hade jag inte sagt nej till sommar och värme. jag tror jag har kommit in i någon slags "jag-vill-ha-sommar-period" men jag kanske till och med nöjer mig med vår. Idag i alla fall. Men när jag står där i någon backe i Sälen och är redo att slänga mig ut (slänga är fel ord, för jag är INTE bra på slalom) då, då kommer jag nog gilla vintern.


Och nu ska jag läsa och sen sova med en enda tanke i hjärnan, en enda bra.
God natt!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Go Sälen! :D

2010-01-12 @ 08:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0