Wait it out

Bella skrattade åt mig och mina funderingar förut. Jag kom på det där med att man säger att man sammanlagt spenderar tre år av sitt liv endast åt att vänta. Tänk dig; tre år av ditt liv som du spenderar i kassaköer, väntandes på bussen, flyget, tåget, väntandes på vänner, på familjen, på besked, på det mesta egentligen. Tre års väntan. Men då kom vi (eller ja, jag) fram till att Bella måste vänta mer än mig, hon väntar ju på bussen nästan varje dag, det gör jag nästan aldrig. Och vad jag då undrar är: Finns det verkligen statistik på det här? Väntar man verkligen tre år av sitt liv? Och i så fall, kommer det jämna ut sig på något sätt? Kommer jag få vänta på en massa saker när jag blir äldre medan Bella går runt och inte behöver vänta på något?

Nej jag tror inte riktigt att det är så det fungerar.

Men jag vet i alla fall att vi idag väntade på en lektion i nästan fyra timmar. Sånt är ju kul.


Och jag vet att jag väntar på:

Sälen
Lov
Weekend i Stockholm
Våren
Sommaren
Studenten
Framtiden

Ja, det kanske blir tre år sammanlagt i alla fall?


Kommentarer
Postat av: johanna

neee jag tänker inte vänta tre år till framtiden iallfalla!!!!!!!! :D

2010-02-03 @ 14:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0