Keeping busy every day

Hmm, det här med design är inget man ska sitta och pilla med en tosdagkväll klockan halv tolv, det är alldeles för frustrerande. Jag tar det när jag känner att jag hinner, rättare sagt, när jag känner att jag har tid att lära mig.

I alla fall, det här med att starta på nytt. Det är en sån nystart jag behöver. Jag har lärt mig en del de senaste fyra veckorna. Inte bara hur otroligt bra och viktiga mina vänner är utan även att tiden blir lättare att stå ut med om man har något att göra hela tiden. Så länge jag planerar in något att göra varje dag är det lättare att ta sig ur sängen. Det är inte lika lätt om man ser framför sig att man har en hel dag utan några planer alls. Då blir det så lätt att man bara sitter och tänker.

Men på senaste tiden har jag märkt att jag planerar in alldeles för mycket. Jag hinner liksom inte andas emellanåt ibland. Jag kan inte minnas en dag då jag hade noll, nada, inget inplanerat men en liten del av mig trivs med det för tillfället. Jag tycker inte om känslan av att se en dag framför mig då jag bara ska gå hemma och inte göra något.

Jag har en lista med saker som jag vill ha fixat ASAP.
- Jag vill bli blond igen. För även om jag blev nöjd med håret och hur kul det än var med det äventyret är det blond jag är och SKA vara.
- Jag vill göra om på mitt rum. Jag vill ha den där väggen och jag tror jag vet hur den ska se ut.
- Jag vill framkalla de där bilderna. Jag vill ha den där hyllan med fotoalbumet jag köpte i AUGUSTI.
- Jag vill ta körkortet. Jag tänker plugga mer än någonsin till det för jag tror att det kan ge mig en hel dos bättre känsla.
- Jag vill fira jul utan att tänka. Det är tråkigt att det snart är jul för jag hade sett fram emot den här julen.

Sen vill jag lära mig att inget någonsin blir som man tänkt sig.
Fast först och främst vill jag vakna utan att vilja ligga kvar längre än möjligt.

Nu blev det ju ett långt inlägg. Men vet ni, ni får en bild ändå.

Den här bilden är, och kommer alltid att vara, en favoritbild. Jag gillar den.


Kommentarer
Postat av: Carola

Det blonda håret ordnar vi en dag du och jag! Vill du ha hjälp med något annat så finns jag alltid här!

KRAM

2009-11-08 @ 18:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0