My kind of world

Måndag den 23:e november. Inledningen på vecka 48 och en så där nio månader sen vi landade i Rom. Nio månader imorgon sen vi vandrade Colosseum upp och ner. Nio månader på fredag sen vi landade i kalla Sverige igen. Åtta månader på fredag sen jag gick i blöta skor med Emmy på stan och chockade henne lite smått. Snart åtta månader sen det var påsk. Ganska konstigt att tiden kan gå så himla fort. Det känns som att 2009 har rusat förbi och snart är det slut på även det här året.

Rom är verkligen något jag saknar nu känner jag. Att gå där i slutet av februari och känna att det är för varmt med jacka. Att panikköpa ett par solglasögon för att slippa gå och anstränga ögonen. Att leta som galningar efter nyckelringar som ser ut som Colosseum och jaga en buss som inte ens skulle åka iväg utan oss. Det var tider det.

Tibern by night, och det är galet vad man kan sakna ett ställe så där.

Vad mer kan man säga? Egentligen bara en sak: Åk till Rom någon gång i ditt liv, du kommer inte ångra dig.

Idag är det måndag, jag hade en lektion i skolan och sen riskettan på körskolan, mycket intressant och bra kurs om man säger så. Sen träffade jag Anna en sväng, lite fika och catch up på veckan som gått sen sist vi sågs. Man känner verkligen när man inte har träffat henne på ett tag, och allt har en tendens att hända när hon är bortrest, Stockholm för hennes del nästa vecka, vad kan hända i mitt liv då tro?

Haha inte ska vi sitta här och spå i framtiden, nu är det dags för träning och sen mer träning då det är bandy med ett härligt gäng :) Bäst att byta om då.

Jag är ledig imorgon, vänta er ett spännande inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0