Jag ska sakna dig imorgon

Jag har kommit fram till något idag. Det gör jag väl i och för sig nästan varje dag, annars skulle nog inte den här bloggen gå runt. Men idag har jag tänkt över det här med skillnaden mellan saknad och längtan och det är, har jag kommit fram till, en stor skillnad.

Längtan är att längta efter något eller någon, eller till något eller någon. Som när man är utomlands och längtar efter de där hemma. Eller innan man ska på planet till Grekland och man längtar tills man kommer fram. Det är längtan. Längtan är också att längta tillbaka till något. Som nu, nu när jag längtar tillbaka till sommarlovet då man kunde lägga sig i solen efter en massa timmar på jobbet och sola en stund innan en körlektion. Nu kommer man hem och lägger sig i soffan och ser Sex and the city och hör regnet mot fönstren. Sen går man ut i ösregnet och går ner till körskolan. Det är längtan, att vilja ha tillbaka sommaren.

Saknad är att sakna någon, att någon fattas. Det kan vara både en positiv och negativ sak att sakna någon. Positiv på det sättet när man vet att personen i fråga kommer tillbaka igen. Negativt om det är tvärtom. Jag har upplevt båda känslorna. På senaste tiden negativt. Så är det. Det är inget jag tänker dölja, inget jag skäms för. Det bara är så.

Idag har jag fått en stark dos saknad och det tär på en lite grann. Att ett par blöta skor kan framkalla en sådan känsla visste jag inte var möjligt. Men allt är ju möjligt sägs det ju.

Och nu kan jag bara sitta här och skriva och längta tillbaka till sommaren. Och sakna det som var. Och det står jag för.


Grekland 2009 skulle inte sitta fel att få tillbaka. Inte alls.


Kommentarer
Postat av: emmy

jag finns här och jag vet att du fixar detta matilda :) <3<3

2009-11-19 @ 22:45:11
URL: http://eeemmmmyyy.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag känner att du verkligen har rätt när du beskriver saknad och länktan så som du gör. Det kan vara så olika men ändå så kan man både länkta och sakna samtidigt. Usch tror att jag är lite nostalgisk trots allt :P Sitter här med minnesmusik i öronen och undrar om man någonsin kan sluta länkta tillbaka eller få saknaden att försvinna... Nä ska nog byta musik nu innan jag blir riktigt ledsen.. KRAM på dig <3

2009-11-30 @ 10:12:34
URL: http://cherryhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0