You're an undercover superhero

Jag kom ganska nyss hem från skolan. Det kändes ju lite sådär halvkul att gå in i föreläsningssalen och veta att det kommer vara kolsvart innan man kommer hem. Men vet ni, det gjorde absolut ingenting för den föreläsningen var verkligen värd varje minut. Två killar som inte var helt fel att titta på och den ena pratade till och med dalamål. Måste säga att det är väldigt skönt i mina öron att lyssna på.

Föreläsningen handlade om lycka i alla fall. Otroligt intressant och det fanns så mycket som stämde in på det de sa. Jag kände igen mig själv, jag kände igen andra. Det var verkligen en bra föreläsning. Jag tänkte lite så här: Om dom frågar om vi är lyckliga vad svarar jag då? Jag är ju inte lika lycklig som jag var då tidigare i år. Men jag är ju ändå lycklig. För jag har mina vänner, de är så sjukt värdefulla för mig, bättre än guld. Och jag har världens bästa familj, finast i universum. Jag har så mycket som är värdefullt och som jag är så glad över att jag har. Visst, jag är inte lika lycklig som jag var då förut. Men så lyckligt lottad som jag är med folket runt mig kan bara göra mig lycklig, stark och glad. Min vänner och min familj är mina undercover superheroes. Och som Erik och Johannes sa på föreläsningen: Relationer har en otroligt stor roll för vår lycka. Och det stämmer så himla bra.

Jag kommer bära med mig mycket av den här föreläsningen. Som till exempel; visste ni att det bara finns två typer av människor som inte kan känna dåliga känslor, psykopater och döda. Och lever man olycklig förkortar man livet med cirka 10.5 år. Det är ju hur mycket som helst. 10.5 år. Tänk på det nästa gång ni funderar på om ni ska stanna kvar i sängen och deppa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0