A way to get lost in you

Äntligen jullov då. Ja det vill säga om man INTE jobbar på posten som vissa här gör i fem dagar till. Jag riktigt längtar efter att sätta mig på cykeln och stanna på den i massa timmar i massa minusgrader. Det enda som är bra är att man får se den fina staden med alla sin snö och att man kan ha vännen, iPoden alltså, med sig. Och sen blir det nog ganska skönt att komma in på posten igen. Känna hur värmen slår emot en så man inte kan se på flera minuter för att glasögonen har immat igen till max. Men ja, pengar är pengar så att säga.

Och att behöva gå upp halv sex första jullovsmorgonen känns liiite jobbigt vill jag lova.

Julavslutning idag då, rätt kul men lite läskigt att höra att det är sista julavslutningen någonsin liksom. Snart har man tagit studenten och står där och har inget att göra med livet. Elle ja, man får hoppas att man har något som man kanske börjar till hösten sen så att säga. Men det var mysigt med julavslutning, varmt i kyrkan så jag höll på att svimma men om man jämförde med vädret ute var det rätt skönt.

Nu ska jag snart iväg på en liten kvällspromenad med lite musik och sen träffa lite folk som skulle åka pulka, kul när även artonåringar lever livet i snön. Men sen måste jag hem och sova, kan behövas om jag ska upp halv sex.

So long lovers!

Sen har jag hört att vi är ganska bra på det där med postjobbet. Tur att jag har bra jobbarkompisar. Det kanske inte är det mest glamourösa jobbet ever, men vi har kul vill jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0